تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کشور: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به رژیم صهیونیستی مهلت ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تمدید شد+جزئیات میرباقری: تلاش می‌کنیم «سلمان فارسی» را در ۱۴۰۵ به پخش برسانیم آغاز بهره‌برداری از ۲۹۵۰ طرح جهاد سازندگی در خراسان رضوی آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه جهادی در خراسان رضوی | دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند ۳۴ هزار شهید و تخریب ۹۵ درصد تأسیسات در دویست‌ونهمین روز جنگ غزه دعوت استاندار خراسان رضوی از گروه‌های جهادی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی جزئیاتی از توافق پیشنهادی آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی درخواست روسیه برای تحقیق درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه غرب به اوکراین برای حمله به روسیه چراغ سبز نشان داد ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم ​​​​​​​لتونی: اوکراین مجوز غرب برای حمله به خاک روسیه را دریافت کرده است هاآرتص: جوانان اسرائیلی در حال ترک اسرائیل هستند ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان + عکس حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم:

وای به حال مجلسی که می‌گوید ازدواج اجباری شود

  • کد خبر: ۲۹۵۳۹
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
  • ۶۶
وای به حال مجلسی که می‌گوید ازدواج اجباری شود
فاضل میبدی: وای به حال ملت و مجلسی که می‌گوید در مجلس قرآن خوانده و ازدواج اجباری شود.
به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام محمد ادریسی، سردبیر نشریه سراج، در یادداشتی با عنوان «پیشنهاد قوانین جدید برای تسریع ازدواج به مجلس و دولت» موضوعاتی را مطرح کرد که با واکنش‌های فراوانی روبه‌رو شد.
 
از جمله این پیشنهادات تخصیص مالیاتی یک چهارم دارایی افرادی است که تا سن ۲۸ سالگی ازدواج نکرده‌اند یا انفصال از شغل‌های دولتی برای این دست از افراد.
 
محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، در این‌باره گفت: «این پیشنهاد خلاف شرع و خلاف قانون است و هرکس که این پیشنهاد را داده در واقه خلاف قانون و شرع عمل کرده است. در اسلام هیچ چیز اجباری نداریم؛ از دینداری گرفته تا مقوله ازدواج که یک مسئله اختیاری است.»
 
این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه با اشاره به ریشه‌یابی این مقوله، اظهار کرد: «مسئله ازدواج اگر در جامعه‌ای صورت نمی‌گیرد باید دید دلیلش چیست نه اینکه افراد را اجبار کرد. مثل این است که فردی اشتها به غذا ندارد و به زور غذا در حلقش کرد، باید دید چرا این فرد به غذا بی‌اشت‌ها شده است.»
 
او افزود: «اینکه در جامعه‌ای ازدواج صورت نمی‌گیرد، دلایل مختلفی دارد. بیکاری، بی‌پولی، نداشتن مسکن، بی‌انگیزگی و بی‌هویتی از زمره دلایل است. باید دید این امر دلایل اقتصادی دارد یا فرهنگی و اخلاقی؛ ازدواج امری فردی است و نمی‌توان در آن اجبار کرد.»
 
فاضل میبدی عنوان کرد: «اگر مجلس بخواهد چنین پیشنهاداتی را قانونی کند باید به حال این مملکت افسوس خورد. مجلس باید آسیب‌های اجتماعی را ریشه‌یابی کند و به دنبال حل ریشه‌ها باشد. امروز یکی از مشکلات بزرگ جامعه ما اقتصاد، تورم و فقر است. این مشکلات، ناامیدی نیز و یاس نیز در پی دارد. آقایان در مجلس مسئله اقتصاد و بیکاری را حل کنند، جوانان خودشان ازدواج خواهند کرد.»
 
این مدرس حوزه درباره مشکلات شرعی این پیشنهادات بیان کرد: «این صحبت‌ها خلاف شرع است. شرع برای ازدواج قانون ندارد بلکه توصیه اخلاقی دارد. در قرآن هم توصیه اخلاقی برای ازدواج دارد و خطاب به جامعه می‌گوید که به مجرد‌ها ظن شوهر بدهید یعنی اینکه زمینه ازدواج آن‌ها را فراهم کنید نه اینکه آن‌ها را به زور وادار به ازدواج کنید.»
 
او در پایان گفت: «نمی‌شود کسی را از حقوق اجتماعی و مدنی محروم کرد به خاطر اینکه ازدواج نکرده است. آقای دیگری هم گفته است در مجلس ختم روزانه قرآن صورت بگیرد، وای به حال ملت و مجلسی که می‌گوید در مجلس قرآن خوانده و ازدواج اجباری شود.»
 
منبع: برنا
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
21
مملکت ما دست چه بی خردهای بی عقلی افتاده..ختم قرآن تومجلس؟؟؟هرچیزی جاو مکان خودشو داره یعنی چی اخه...ازدواج اجباری دیگه چیه!!!من پدر ندارم.پول جهیزیه ندارم..کار میکنم خرج زندگیمون بابدبختی میگذره ماهی 700کرایه خونه فقط میدیم..لعنت بهتون بیاد شکمتون سیره هیچی حالیتون نیست.
آریا
Netherlands
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
16
من پول ازدواج روندارم
بیایدادامم کنید
خداوکیل اززندگی تواین شرایطی که واسمون درآوردیدراحت میشم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
بچه های خودشون تو نازو نعمتن درک نمیکنن زندگیه مارو.حقوقهاشون نجومیه نمیفهمن حقوق کمه مارو،شما خیلی بلد هستید جلو بالا رفتن اجناس ایرانی رو تو ایران بگیرید،ماکارونی ۷۰ درصد رفته رو،نوشیدنی قراره ۴۰ درصد زیاد بشه،گوشت ومرغ وبرنج هم ماله ازما بهترونه.
ازدواجی که نتونن خرج خودشونو در بیارن منجر به افزایش اپیدمی سکته جوونها میشه،جلو کرونا رو کسی نتونست بگیره،جلو سکته رو میتونید بگیرید؟خرید خونه وماشین زپرتیه پراید که رویا شد.
هدفتون اینه که ازدواج اجباری بشه ۲زار ارث ومیراث هم بیفته دست شما؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
15
درود بر شرفت آقای مبیدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
2
خخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
2
2
خخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
10
درودبرشرف زنده‌بادبرای‌یکبار‌هم‌که‌بود‌حرف‌ حقو‌زدی‌
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
6
همینها و امثال همینها هستند که با یه فکرهای من دراوردی بین ملت ونظام تفرقه میاندازند چرا ماها و جوانان و غیره ودر کل مردم و ملت ایران سست ایمان و عصبی و جبه گیر شده ایم بخاطر همین اد ماو امثالش است اینا باید از شغل و پستشان خلع شوند تا درس عبرتی شود برای ایندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
2
15
مگه ما مردم برده یا اسیریم که به این کار کاملا شخصی اجبارمون کنن، خدایا پناه بر خودت
من قبلا ازدواج کردم و جداشدم دلخوشیم چندرغاز حقوقمه
چرا باید به ناحق ازم بگیرن
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
18
کلا معلومه کشور از دستشون در رفته مونده چی رو تو مجلس تصویب بکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
مجلسی که ادای مجلس در میاره، و اختیاراتش فرمالیته س باید از این خزعبلات تصویب کنه .آدم خجالت میکشه با این مجلسمون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
16
اخه با این گرونی لحظه ای که ته نداره طلا گرمی خدا تومن لوازم خانگی که دیگه حرفشو نزن برنج هندی کیسه ای ۱۸۰تومن. والا شکممون هم به زور سیر میشه از سر قبر باباتون پول بیاریم خونه رهن کنیم و ازدواج کنیم. فقط حرف مفت زدن رو یاد گرفتین خدا ازتون نگذره که نابودمون کردین
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
10
رحمت بر پدر و.مادرت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
5
خواهشا امار طلاق رو بیشتر از این بالا نبرید فقط فقط دختران وپسران مجرد با اصال شناسنامه نه با المثنی مرد متاهل مجازات مروی که دختر کپسر دارد باید به فکر واسایش وتحصیلاتشان باشد نه اینکه ازدواج مجددکند شما میخواهید قران را وترونه جلوه بدهید مگر نه اینکه خداکند هربندهای را جفت افریده از انسان گرفته تا حیوان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
7
احسنت به جناب حجه الاسلام فاضلی میبدی. واقعا با این سخنان صدمن یک غاز امثال ادریسی که میخواهند قانون تصویب کنند برای جامعه روبه رشد ایران. با این سخنان فرزندان ما روزبروز نسبت به مسائل دینی بی تفاوت تر میشوند و کوله بار مهاجرت به کشورهای دیگر در پیش میگیرند.صد افسوس به جامعه ای که برای تورم و اختلاس و هزاران مشکلاتش راهی پیدا نمی کنند و تنها دغدغه فکریشان شده ازدواج. من موافق عدم مسئولیت نیستم ولی ازدواج تنها راه قبول کردن مسئولیت نیست. در جامعه ای که ما ۱۷ سال بعد از ازدواجمان حتی نمیتوانیم یک خانه رهن کنیم چطور میتوانیم فرزندمان را تشویق به ازدواج کنیم؟؟؟!!!!
سهیل
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
7
وقتی شورای نگهبان میاد وسط ایپلشتا مین مجلس
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
دوستان محترم نظرات خوبی را ایراد کردند.متاسفم برای طرز تفکر شما.مدیریت بلد نیستید برای هر کاری باید از بهترین متخصص ها استفاده کنید.مردمه گذاشتید تو فشار چرا؟کم ثروت داریم.ما از عربها کمتریم که لنگ رو لنگ انداختند دارن زندگی میکنند.فقط ادعای تمدنتون میشه.هنوز تو نیاز های اولیه موندیم.مردمه از اسلام فراری دادید.متاسفم براتون.من چند سال گذشته ازدواج کردم هر دونفرمون لیسانس بودیم.با حداقل ها ازدواج کردیم.هر جا رفتیم کار نبود .تمام عمرمه درس خوندم.دست به هر کاری زدم حتی کارگری.نتونستم از پس کرایه خونه خرجها و قسط وام بر بیام.مودبانه از هم جدا شدیم.حالیته جدا شدیم.چشمات میبینه که بخونی اره ما جدا شدیم.فقط بخاطر پول.کم ایران ثروت داره ؟ ؟الان چهل سالمه دیگه هیچ مهم نیست.اون دنیا باید جواب بدهید!!!!!!!!!!!!!!از ما که گذشت با جوانهای مردم بازی نکنید .امام علی فرمودند زمانی که مردم از دین برگشتند بدانید مسۓولین فاسد هستند.نتیجه انقلاب این نیست.بااین کارهای مزخرف فقط امار فساد وطلاق میبرید بالا.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
4
درودد بر تووو که حرف حق رو زدی خدا حفظت کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
2
جناب فاضل میبدی جواب قانع کننده وانتقاد سازنده داده!!! فکرتون رو خسته نکنید! البته قرآن خوندن تو مجلس اشکالی نداره اگه مسوولین دولت به فرامین قرآن توجه وعمل کنند از سر بی عقلی همچین تزهایی ارائه نمیدند.
ناشناس
Netherlands
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
وقتی شکما با پول حروم پر بشه عاقبت همین میشه تف به شرفتون که این بلا را سر مردم آوردین وقتی مملکت صاحب نداشته باشه همین میشه همون ترامپ بقیه سگشون شرف داره به شما لااقل آدم میدونه چی هستن اگر هم ظلم میکنن به کشور ومردم خودشون نمیکنن دیگه چی از جون مردم میخواهین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
2
تو رو بخدا یکی نیست به داد ما برس از دست این احمقهایی که این طرح های مزخرف رو می زارن به شما چه ربطی داره که کی ازدواج میکنه کی نمیکه این یک مسئله روحی روانی که بستگی به طرف داره که ما همسر مورد علاقش ازدواج کنه خیلی ها با هم دوست میشن ازدواج هم می کنن می بینی بعد از یه بچه طلاق می گیرن وای به روزی که به اجبار ازدواج کنن والا یه آدم بی سواد به این طرح معترضه خودتون عقل کل می دونید به جای اون برای جونا کار درست کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
1
1
خلاصه میخاین یه جوری خون مردم وتو شیشه کنید دیگه....
ازدواج که اجباری بشه طلاقم زیاد میشه.از طرفی شوهر خوب یا زن خوب از کجا پیدا بشه،جوونهای امروز که همه گودزیلان.
هر مردی با هزارتا زن گشته هر زنی حداقل با چند تا مرد دوست بوده
خداروشکر که همه هم جیبهاشون خالیه وآقازاده ها هم با خودشون ازدواج میکنن یا اینکه اکثرا ایران نیستن
خلاصه اینکه بعد ازدواج اجباری طلاق وداریم،واینکه ثبات خانواده رو نداریم
تا الان این دولت محترم که همه جا سرک کشیده والان دنبال ازدواج جوونهاست ،فکری به حال مسکن،کار،حقوق،ماشین،تفریح،وزنده بودن روح مردمش بوده؟؟
این دولت محترم که از بچه حرف میزنه به فکر کمک وتامین نیازها بوده؟
کشورهای اروپایی تا سن ۱۸ سالگی به بچه ها حقوق میده وپولی که به خانواده فشار نیاد
اینقدر که قیمت اجناس روز به روز تو ایران زیاد میشه تو خارج ثابت مونده،بهتر نیست به جای تصمیم شخصی برا مردم گرفتن مسائل رو حل کنید؟!
ومهمتر از همه اینکه حقوق مردم با قیمت اجناس وگرونی جور نیست،بهتر نیست سرتون به کارخودتون باشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
3
ممنون آقای میبدی
گلاره
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
3
بااز چه کاری میخوان بکنن که بااین چرت وپرتا حواس ملت رو پرت میکنن،،تنهادولتی که بفکرمردمش نیس دولت ماست
اقبال ابراهیمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
3
0
آقایان خیلی عجله نکنند اگه چیزی خلاف شرع مجلس مصوب کردشورای نگهبان هست جو سازی ممنوع
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
1
1
ازدواج اجباری بشه توی اوضاع اقتصادی و گرانی که حتی نمیشه یه خونه اجاره کرد چه برسه که بخوای بخری اجباری کنن که مردم از اینی که هر روز یه بلا سرشون میاد دیوانه شدن باز یه مشکل به مشکل های دیگشون اضافه بشه تف به شرف کسیکه بخواد همچین قانونی بزاره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
3
ماشین، خونه، کار، بدین، باشه
Sona
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
درود و رحمت برشما جناب میبدی که از حق ما دفاع کردین....همین مونده بود این دولت تو مسائل شخصی ماهم دخالت کنه! بره ریشه یابی بکنه ببینه علت چیه .....چطور بخودشون اجازه میدن همچین طرح مسخره اای رو مطرح کنن....زشته واقعا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
بجای اینکار کسانی که مسکن رو سرمایه کردن تنبیه کنن که حق مردم دارن پایمال می کنن نه جوانی که نه کار داره نه سرمایه اولیه .چند سال باید کار کنه که همش فراهم شه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
یه فکری به حال تورم که افزایش صعودی داره بکنین یه فکری به حال گرونی بکنین که که نرخ ها به اندازه پول خون انسانه
چیکار به حریم خصوصه مردم دارید؟ خودتون را اگر وادار به ازدواج به کسی بکنن چی خوبه ؟!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
ممنون آقای میبدی معدود روحانیونی مثل شما نباشن از اسلام چیزی باقی نمیمونه
من پیشنهاد بهتری دارم فقط یک قانون مالیات بر عایدی مسکن را تصویب کنید دست محتکران مسکن رو کوتاه میکنید و قیمت زمین و مسکن به نصف میرسه در اینصورت آمار ازدواج دوبرابر میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
ای بابا ابرویمان نبرید جلو کشور های دیگه ادمهای بیسواد گذشتن مجلس اگه هم سواد داشته باشه بار اجتمای هیچ ندارن با پول خیلها با تقلب رفتن مردم ایران تمدن دار ترین کشور هستند یکی نام نیک گذاشت یکی نام نیک برد
سپید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
خدا به دادمون برسه این مسئولین هم یا از این ور بوم میفتند یا از اون ور حد وسط نداره این جور مسائل به خاطر اینه که سواد پستی رو که در اختیارشان هست و ندارند
محمدمهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
قانون مسکن رو اجرا کنید به جای این مصوبات بدرد نخور ..که همه منافعش میره تو جیب بانک و دولت و وزیر و مجلسیهای و یه عده دلال و مردم رو به جون هم میندازن و خوی حیوانی مردم رو بیدار میکنن تا همدیگه رو تیکه پاره کنن
کارگر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
زن دوم گرفتن را اجباری کنید وبچه دار شدن اجباری ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
دوستان گول این چیزا رو نخورید این قانون تصویب نمیشه
مثلا با این کار میخوان بگن آره بابا مجلس ما هم قدرت داره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
ازدواج اجباری خوبه فقط بشرط اینکه مهریه رو از قانون ازدواج بردارن اگه یه موقع خسته شدیم از هم بریم سراغ یکی دیگه
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
بنضرم دوخترا خودش مندن بیخریشش بزور میخاد شوهرشون بده
عزیزالله
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
طرحشو این دولت داده نه مجلس حاج اقا..بهتره بگی به حال این دولت باید گریست
مرجان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
خدا بداد اون نشریه برسه که این سردبیرشه.. دوستان ناراحتی نداره ازدواج کنید، جهیزیه دخترا و خرج عروسی و مهر بر گردن پسرا رو ایشون از این ایده های نابش در میاره و برا همه پدری میکنه. چه بسا سیسمونی بچه ها م بده. چه زودم گیر میدن به مال مردم که از سرمایش برداشت بشه یا از کار بیکار.انگار ارث پدرش دست جووناست باهاش اموال خریدن
که سریع روش حساب باز کرده یا انگار ملت تو شرکت اجدادش استخدام هستن که میخاد بیکارشون کنه... همون شما زن گرفتید و مزدوج شدی بسه حضرت آقا... ما که هیچ کدوم آقازاده نیستیم مفت بخوریم بچریم حالا این وسط ی ازدواجیم میکنیم کی به کیه.. مجلس ختم قرآن نبود هزارتا بهونه داشتن کارا و وظایفشونو بپیچونن و بی مسولیتی کنن ختم قرآن باشه که مملکت کلا نابود میشه اینام یدفه با هیجان میگن اع داشتیم قرآن میخوندیم کشور به فنا رفت. طرحهای 25 ساله که شده 2500 ساله رو تموم کنید ختم قرآن پیش کش..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
ازدواج که اگر اجباری شد باید هر روز منتظر رشد روز افزون آمار طلاق بود .تازه الان که اختیاری است همیشه آمار طلاق بالاست .این دیگر چه قانونی است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!مگر ازدواج شوخی بازیست.
ایران سرزمین یاغیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
ایران سرزمین یاغیان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
اینا که چیز عجیبی نیس روزی میرسه که تاریخ بچه دار شدن و مرگتونم تعیین میکنن وتو مجلس تصویب میشه هههه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
این نماینده ها چون نماینده مردم نیستند واقعا خبر از مشکلات مردم ندارن.
در واقع خودشون یکی از مشکلات اصلی این مردم هستند.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
تف به طرح اتون باید پیشنهاد دهنده گان رو وسط میدون شهر سر ببرند که چقدر احمق اند شما بستر سازی کن ازدواج و بچه چیه ، دوتا دوتا زن میگیریم
عرفان
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
سلام ،تلویزیون هم ميدند?
بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
جونهاازدواج کنن که بخاطر بی کاری بی پولی بزن فرار کنن برن یه زن بمونه بادوتا بچه کلفتی کنه بچه بزرگ کنه.به نظرمن‌اصلا ازدواج نکنن بهتره که تا یه عمر بدبخت بشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
اسلام تشویق رو در نظر گرفته نه توبیخ رو
گفته اگر ازدواج کنید من روزی رو زیاد میکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
اگر زندگی به همین منوال ادامه پیدا کند دیگر نیروی جوان در کشور باقی نمی ماند و بیشتر مردم مهاجرت می کنند به جایی که حق آزادی به آنها داده شود
باران
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
بیزحمت هر موقع در مجلس ختم انعام گرفتن به ما هم بگین تا با اقدس خانم اینا بریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
همیشه. این. آخوندها. برای مردم. در. ساعات آخر نسخه می پیچند.
وقتی کشور به سمت. ابتذال و از هم گسیختگی خانواده‌ها. .
و فقر و فلاکت. فساد. و. رواج الگو.گیری.غربی. سوق. پیدا می کند
همیشه چیزی در تنچه دارند. تا. بتوانند آن را. برای. مردم. رو کنند
اما نمی‌دانند. که همین آخوندهای. فاسد بودند.
که امروز. کشور ما. اینگونه شده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
یه مشت... دارن برا ما تصمیم میگیرن
من جوون ۲۶ ساله که هنوز یه کار درست و حسابی ندارم و خونه بابام زندگی میکنم چجوری برم زن بگیرم. همون نماینده یا اون روش.ن فکریکه این طرحو داده میاد به من زن بده
نا شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
هرکاری خواستن بکنن من یکی ک زن نمیگیرم چونکه خودم نمیدونم خرجی خودمو در بیارم حالابرم یکی گشنه تر از خودم وارد زندگیم کنم لعنت خدا ب اون کسی ک همچین حرفی زده واسه ما جوان های دهه شصتی ها
مهدی نیک پور
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
یعنی هر روز کل قرآن خوانده شود ؟ !!!!! پس اونوقت مجلس کی به کارهاش برسه ؟ احتمالا این فردی که این پیشنهاد رو داده فکر کرده اومده مجلس ختم قرآن نه مجلس شورای اسلامی !!!!!!
عاطی
Germany
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
الان جوانها به اختیار خودازدواج میکنن آمار طلاق اینچنین وحشتناکه چه برسه بخوام به اجبار ازدواج کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
من یه سری داروهای قوی مصرف میکنم به خاطر بیماری که دارم ازدواج نکردم که یکی دیگه رو هم بخوام جمع کنم یه بچه هم بیاد معلوم نیست سالم باشه نباشه همون شوهرم دو،روزه طلاقم بده به خاطر دارو هایی که ارزون هم نیستند....بعد میخوای مالیات ببندی به یک چهارم دارایی من؟ عوض اینکه منو ساپورت کنی .....دیگه اینقدر کفگیر خورده ته دیگ افتادین به جون مجردها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
چه عجب یه آخوند حرف حساب زد
ناشناس
Germany
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
این همه بدبختی روی زندگی مردم آوار شده اینا به چی فکر میکنن. الآن اون جوونایی هم که قبلا ازدواج کردن پشیمونن . بجای اینکه تورم و گرانی رو متوقف کنن ازدواجم میخوان زورکی کنن خنده داره بخدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
بعضی از افراد که مجردن دارن خرج پدر ومادر یا خانواده خودشون رو می دهند .به جای این کار پول از اختلاسگران بگیرید و خرج هزینه های ازدواج کنید .ضمنا ازدواج اجباری هم حرام است .
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
مردم ازدواج کنن اونام به دزدیاشون ادامه بدن وای از این همه جهل وای از اینایی که دارن مردم رو به دین زده میکنن ادم احمق با این طرحش بی سواد بی مغز
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
افرین به شما اقای میبدی
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
شما بااین همه کمبود مسکن وگرانی باید به مردم بگید ازدواج نکنید و هرکس ازدواج کنه جریمه میشه تازه یه عقب مونده گفته هر کی ازدواج نکنه جریمه میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
دیگرجوانی نیست که ازدواج کنه با مشکلات زندگیوتصادفات و اه جوانان دامنگیرتان شود جوان جوانان زمان هشت سال دفاع مقدسیادشان بخیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
فقط به یک دلیل بیاییدمسولان کشوربیاییدامارگیری دختران ثروتمندان باجوانانی که توانایی ازدواج ندارنندبرسی کنیدوازدواجشانخدایی برگزار کنید اگردلسوزیید
Ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
وای بحال مسئولین بی عرضه مملکت که فقط حرف های مفت و بی محتوا می زنند .
اگر عرضه دارند جلوی تورم و گرانی رو بگیرند، سطح دارایی مردم رو زیاد کنند تا جوانها بتوانند سر وقت لازم ازدواج کنند .
خاک بر سر مسئولین بی عرضه....
دیانا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
0
واقعا باید ازدواج کرد چون داره نسل منقرض میشه تازه باید از ۲۰سالگی ازدواج کرد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->